top of page
תמונת הסופר/תמועדון סובארו וחברים בשטח

מסע המדבריות הגדול - פסח 2024


כמו בכל שנה גם השנה תכננו לצאת למסע במדבר, רק שהשנה בגלל המצב הבטחוני המורכב תכנון המסע היה קשה במיוחד, הימנעות משטחי אש סגורים בקשות לאישורים מהצבא, שינוי מסלולים בהתאם וכל זה בנוסף לתכנון וההכנות הרגילות למסע.

היום המיוחל מגיע, נפגשים בתחנת הדלק של קדש ברנע, תדלוק, קפה של בוקר, תדריך ויוצאים לדרך.

מצפים לנו יומיים קשוחים בין הנופים היפיפיים של רמת הנגב המכתש והערבה. לפני הכניסה לנחל ניצנה עצירה קצרה במצפה החוברות, 2 קרונות רכבת ששימשו את הצבא הטורקי בדרכם לכבוש את סיני ומשם לאפריקה,

ליד המצפה אנדרטה לזכרו של סמל שקיב שנאן מהכפר חורפיש אשר שירת ביחידת המיעוטים ונפל במקום בשנת 1958.

הנסיעה בנחל ניצנה קלילה ונעימה, מצב רוח מרומם, בדיחות וחידות של הילדים ברשת הקשר עם קצת הסברים על האזור בו אנחנו נוסעים


נכנסים לנחל חורשה שם הנסיעה קצת יותר מאתגרת, אבל האתגר הגדול זה מזג האוויר שהחליט להפתיע אותנו עם יום חם במיוחד. הנסיעה לאורך הנחל עם הנופים הייחודיים של רמת הנגב עוברת בנעימים למרות החום, בדרך פוגשים מספר קבוצות של ג'יפאים שמטיילים באזור.

עוזבים את נחל חורשה ופונים לנחל סרפד בדרך לאנדרטה לזכרו של סרן יאיר פלד מפקד סיירת צנחנים אשר נרצח במקום בשנת 1959 כאשר יצא לבדו לתרגיל ניווט בדד באזור הר שגיא על ידי מסתננים בדואים.



ממשיכים לנחל עקרב ובהמשכו לנחל דורבן שמביא אותנו לחניון הלילה שדרית כמצופה חניון הלילה הזה לא עמוס במטיילים ואנחנו מתמקמים באחד המשטחים ומארגנים את המחנה מקימים את האוהלים מדליקים מדורה וזה הזמן להתחיל את הערב

2 ציפורים ששחו במרינדה מבעוד מועד מסתובבות על האש, ועל המנגל השני בשרים איכותיים כמו שאנחנו אוהבים, המון פינוקים וכמובן אחרי הארוחה שיחה מעניינת סביב למדורה.


בוקר, מתעוררים, מתחילים את הבוקר עם אספרסו והפוך שהפכו להיות פינוק קבוע של המסעות שלנו, מארגנים את הציוד ויוצאים לדרך. עצירה קצרה בחניון בורות לוץ כדי להיפתר משקיות הזבל שהצטברו אתמול ובלילה ויוצאים לשטח

מחכה לנו יום ארוך, מתחילים לרדת בנחל ערוד, בחניון הלילה של נחל ערוד פוגשים חבורת ג'יפאים עם רכב תקול שלא מניע, מנסים לעזור אבל הרכב מסרב להניע ואנחנו ממשיכים לכיוון נחל נקרות שייקח אתנו עד לערבה.

החלק הראשון של נקרות לא בעייתי קצת הצלבות, שעשועי נהיגה וארוחת בוקר מפנקת בשטח. מגיעים לכביש 40 של מתחיל החלק המאתגר יותר של הנחל

נוסעים ברכבת ההרים בציר שמוביל לחניון הלילה נחל גוונים וממשיכים לכיוון מעלה דקלים עשינו את מעלה דקלים בעבר אבל תמיד בעליה, הפעם בירידה זה סיפור אחר הרבה יותר מפחיד, קצת הכוונה וכולם יורדים בשלום את המדרגה, נסיעה קצרה בין הצבעים המרהיבים של ההרים סביב ומגיעים לאתגר הגדול של היום ירידה במדרגת נקרות המפורסמת

מגיעים למדרגה ורואים קבוצה של ג'יפאים שמתקשים לטפס את המדרגה, עוצרים בצד וממתינים, אחרינו מגיעה קבוצה נוספת שגם הם עומדים בצד ומחכים בסבלנות. החברה שעולים את המדרגה קצת מסתבכים, עם קצת עזרה בהכוונה הם מסתדרים ועולים כולם בשלום.

עכשיו מגיע תורנו, המוביל של הקבוצה שמאחורינו עוזר לכוון במדרגה הראשונה בזמן שאני מכוון את החברה שלנו במדרגה השנייה, אחרי המדרגה הראשונה אחד הרכבים שלנו מתקשה לעבור ונאלצים למשוך אותו קצת, דווקא בנקודה הזאת הכננת שלי מחליטה לסיים את הקרירה המפוארת שלה ומפסיקה לעבוד (הוחלפה אחרי המסע לכננת חדשה).

למטה בנחל יש 2 רוביקונים שממתינים לתורם לעלות, ניגש לבקש מהם עזרה עם הכננת ואחד מהם מגיע עם הרכב, משיכה קטנה והרכב התקוע עובר את המכשול ויורד לנחל. גם הרכב הראשון של הקבוצה שמאחורינו נתקע באותה נקודה, אנחנו עוזרים לחברים שם לשחרר אותו וממשיכים לדרכנו.

לאורך הנחל יש מספר מעברים טכניים שמצריכים נהיגה זהירה אבל את רוב המסלול אנחנו גומעים בקצב מהיר

עצירה קצרה לצילומים תחת רגל הפיל וממשיכים בנסיעה מהירה לכיוון היציאה לכביש 90 שם תם המסע שלנו.

נפרדים מהחברים שנוסעים הביתה לנו ממתינים עוד 3 ימים של מסע נוסף עליו יסופר בהמשך




המסע הבא שלנו מוזמנים להצטרף



104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page